Werkgeversverklaring
Werkgeversverklaring 2024: alles wat je nodig hebt
Wil je een huis kopen en daarvoor een hypotheek afsluiten? Dan heb je een werkgeversverklaring nodig. Hiermee kun je aan de hypotheekverstrekker aantonen dat je genoeg inkomen ontvangt om jouw hypotheeklasten te kunnen betalen. In je werkgeversverklaring staat onder andere je jaarinkomen en of je een vast of tijdelijk dienstverband hebt.
Download hier de werkgeversverklaringDownload employer’s statement (EN)
Zo is jouw werkgeversverklaring geldig
Een goed ingevulde werkgeversverklaring is essentieel. Controleer daarom goed samen met jouw Financieel Adviseur of alles klopt om extra werk en een langer hypotheekaanvraag proces te voorkomen.
- Laat jouw werkgever de werkgeversverklaring invullen
- De verklaring is ingevuld en ondertekend door één persoon. Er mag niet ondertekend worden ‘in opdracht van’. Dit wordt vaak aangeduid met i.o.
- Heb je een tijdelijk contract? Vraag je werkgever dan ook om een intentieverklaring waarin je werkgever aangeeft de intentie te hebben om jouw tijdelijke contract om te zetten in een vast contract als deze afloopt
- De getekende werkgeversverklaring heeft jouw Financieel Adviseur nodig voor de aanvraag van je hypotheek
- De werkgeversverklaring is slechts drie maanden geldig vanaf het moment dat je het document aanlevert bij jouw Financieel Adviseur