Het is feest en wat zijn wij trots op deze winst! De franchiseketen Financieel Fit is verkozen tot beste hypotheekketen 2021. Ook in 2016, 2017 , 2018, 2019 én 2020 wist de keten reeds deze titel te bemachtigen. De franchiseorganisatie weet, net als in voorgaande jaren, op vrijwel alle aspecten van dienstverlening hoge waarderingen bij haar deelnemers te behalen.
Jaarlijks houdt Bureau DFO een onderzoek onder financieel adviseurs naar het functioneren van de serviceproviders en franchiseorganisaties waar zij mee samenwerken. Serviceproviders vervullen op dit moment een essentiële rol bij het borgen van onafhankelijk advies en bemiddeling van financiële producten. Deze rol zal in de komende tijd alleen maar toenemen. Dat is een van de conclusies die Bureau DFO in haar onderzoek Serviceproviders 2021 onderbouwt.
Op basis van 2.167 waarnemingen welke financieel adviseurs hebben gedaan kan een beeld worden geschetst van hoe serviceproviders gemiddeld genomen worden
gewaardeerd. Financieel Fit kwam bij het onderdeel Franchiseketens met stip als winnaar uit de bus!
Franchiseorganisaties hypotheken: Financieel Fit
• Op algemene tevredenheid scoort Financieel Fit 9,2
• NPS gemiddeld in categorie +83. Financieel Fit +89
Aan de kantoren die gebruik maken van de diensten van serviceproviders zijn ook een aantal vragen gesteld over actuele ontwikkelingen. Hoewel de antwoorden per gebruikers
van de verschillende serviceproviders kunnen verschillen, is landelijk voor alle gebruikers het volgende beeld:
• 67% van de respondenten verwacht dat onderhoud en nazorg in de komende jaren voor hun kantoren belangrijker gaat worden;
• 64% van de respondenten geeft aan gebruik te maken van de diensten van hun serviceprovider indien deze ondersteuning op dit gebied gaat aanbieden;
• 56% hecht veel waarde aan ondersteuning bij inrichting automatisering op kantoor;
• 43% hecht waarde aan ondersteuning bij marketing. Op het gebied van hypotheken is deze belangstelling veel hoger dan voor schade;
• 72% van de deelnemers ervaart dat door gebruik te maken van een serviceprovider hun onafhankelijkheid wordt versterkt.
Te voorspellen is dat de wereld van de serviceproviding in de komende jaren ingrijpend gaat veranderen”.
Er zijn meerdere thema’s waar elke serviceprovider mee te maken heeft, aldus Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO.
Bijvoorbeeld:
• Focus op dienstverlening met betrekking tot de werkzaamheden van het financieel
advieskantoor op het gebied van bemiddeling of meer focus op dienstverlening in de
fase van advisering en frontoffice.
• Beperking van de dienstverlening op specifieke segmenten of keuze voor verbreding
naar “one stop shopping”.
• Beperking tot diensten op financiële diensten of ook diensten buiten het Wft domein.
• Het commercieel inzetten van inzicht in data die de deelnemers van serviceproviders
genereren.
• Hogere doorbelasting van kosten serviceproviding naar de kantoren die van deze
diensten gebruik maken.
1. | Ik weet wat de waarde van mijn huis is ten opzichte van mijn hypotheek | |||
2. | Ik weet hoe hoog mijn schulden zijn en wanneer ik alles heb afgelost | |||
3. | Ik sta zelden rood op mijn bankrekening | |||
4. | Ik weet wanneer ik met pensioen ga en hoeveel AOW en pensioen ik dan krijg | |||
5. | Ik weet hoe ik voor extra pensioen kan sparen | |||
6. | Ik heb een goed inzicht in mijn inkomsten en uitgaven | |||
7. | Ik vergelijk al mijn verzekeringspremies één keer per jaar | |||
8. | Ik weet hoe mijn auto verzekerd is | |||
9. | Ik heb een actueel testament |
Je hebt meer ‘Nee’ en ‘Geen idee’ ingevuld dan Ja. Dan is het tijd om overzicht te creëren en jouw financiele zaken in topconditie te brengen.
In heldere en duidelijke taal nemen we samen jouw situatie door. Je krijgt een financieel plan met de inventarisatie van uw wensen en doelen en een advies om deze doelen en wensen te bereiken. Wij gaan samen zorgen voor jouw toekomst!